top of page
maartenbruinsma

Phillip Island

Bijgewerkt op: 27 jan. 2023

We halen vandaag de camper op en gaan als eerste Phillip Island verkennen. Het eiland staat bekend om de pinguïns en koala's en misschien zien we ook nog wel een walvis of zeeleeuw.

Het voelt of de vakantie nu echt gaat beginnen. We hebben een taxi besteld en we worden naar het verhuurbedrijf gebracht. De komende weken is onze camper de Berth 6 Discovery ons huis op wielen. Na een korte uitleg kunnen we gaan. Best spannend zo'n groot ding besturen en links rijden. Zorg voordat je vertrekt of alles in de camper goed functioneert. Dit voorkomt verrassingen onderweg. De monteur moest bij ons eerst nog 2 kastjes maken, omdat deze niet meer goed dicht gingen.

Alle tassen liggen in de camper en de kinderen zitten vast in de kinderstoelen. We kunnen gaan! We rijden eerst langs de supermarkt. Handig om even te oefenen met parkeren met zo veel auto's om je heen. Nadat we met enige moeite de camper hebben geparkeerd lopen we de Woolworths in. We schrikken ons rot van de prijzen. Een brood kost omgerekend € 4,- en een broccoli kost maar liefst € 7,50. Sinds de grote bosbranden eind 2019 en de covid-19 pandemie zijn de prijzen van de levensmiddelen extreem gestegen. We maken iets bewustere keuzes maar gaan uiteindelijk toch met een winkelwagen vol eten en drinken de supermarkt uit.

We rijden rustig naar Phillip Island. Eind van de middag komen we op de camping aan. We checken alvast in en we kijken ook even waar onze campingplaats is, zodat we vanavond niet in het donker hoeven te zoeken. We rijden daarna naar de Pinguïn Parade toe. 's Avonds komen de pinguïns hier uit zee om te slapen. Het informatiecentrum is iets wat commercieel. Er zijn verschillende soorten tickets te koop. We kiezen voor de ‘Penguins Plus’. Je zit hier niet op een volle tribune om op afstand naar pinguïns te kijken. We zitten op een houtenplateau wachtend tot de eerste pinguïns zich laten zien. Nog geen beweging uit zee, maar in het gras zien we wel een paar wallaby's. De zon gaat langzaam onder en het wordt kouder. Gelukkig hebben we ons warm aangekleed. Opeens zien we de eerste pinguïns uit het water komen. Ze wachten op elkaar tot ze een grotere groep hebben gevormd en lopen dan verder het strand op. We hebben echt een mooi uitzicht. Op ongeveer 5 meter waggelen de pinguïns voorbij op zoek naar een slaapplek. Ondertussen komen er meer en meer pinguïns uit zee. Wat een bijzonder gezicht! Niet alleen de kinderen zijn onder de indruk, maar wij vinden het ook fantastisch. Dit is zeker een van de hoogtepunten van onze vakantie. We rijden daarna in het donker naar de camping.

De camper heeft 3 slaapgedeeltes met elk 2 slaapplekken (boven de cabine, in het midden en achterin). Het middelste deel gebruiken we om te zitten en de kinderstoelen hebben we daar ook vastgemaakt. We merken al snel dat het erg veel moeite kost om deze los (en vast) te maken. Deze laten we mooi de rest van de vakantie vast zitten. De kinderen zijn klein genoeg om over de andere slaapplaatsen te verdelen.

Onze eerste nacht in de camper hebben we goed geslapen. We worden langzaam wakker. Ondanks dat het ochtend is, is het buiten (met jas aan) aangenaam. We ontbijten daarom buiten aan de picknicktafel aan zee. Heerlijk. De kinderen genieten nog even van de speeltuin voordat we naar de koala's gaan.

In het Koala Conservation Reserve kan je koala's zien, maar het blijkt toch best moeilijk om ze te vinden! Gelukkig zien we dan toch onze eerste koala. De kinderen zijn super enthousiast. Al snel zien we meer koala's. Daan en Emma blijven maar foto’s maken voor hun vriendjes en vriendinnetjes. Het leukste is het wanneer een koala aan het eten is. Dan kan je hun schattige, pluizige kopjes het beste zien. De kinderen gaan als echte rangers op zoek naar meer koala's. Ze zien een koala heel dichtbij tussen de takken zittend eten. Je zou het beestje bijna kunnen aaien. We zijn echt dolenthousiast. We wandelen nog een tijdje door dit park en rijden na een paar uur richting The Nobbies om zeeleeuwen te spotten.

Het uitzicht bij The Nobbies is echt prachtig. Het zonnetje schijnt nog heerlijk, dus een prima plek om te zijn. Helaas zien we geen zeeleeuwen. Opeens stijgt toch onze adrenaline. Zien we het goed in de verte? Jawel, er zwemmen een paar walvissen voorbij. Wouw, dit hadden we echt niet verwacht!

Aanrader

De camping heeft een mooie ligging aan de zee en ligt dicht bij de bezienswaardigheden. De campingplaatsen zijn ruim opgezet. Het toiletgebouw is schoon. De camping heeft een kleine speeltuin.

Tips

• Reis je met kleine kinderen, huur dan een iets grotere camper zodat je de kinderstoelen niet elke dag los en vast hoeft te maken.

• Veel camperverhuurbedrijven hebben een instructievideo van de camper op YouTube staan. Bekijk deze video voordat je de camper haalt. Het is ook verstandig om de video offline te downloaden, zodat je deze onderweg kan bekijken.

• Het ophalen van de camper en het kopen van je eerste grote boodschappen kost veel tijd. Plan voor deze eerste dag (bijna) geen andere activiteiten en reis maximaal 2 uur.

• Je koopt veel goedkoper boodschappen bij de Aldi. Deze liggen vaak naast de Woolworths en je boodschappen blijven dan beter betaalbaar.

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments

Commenting has been turned off.