top of page
maartenbruinsma

Waterfall Way

Bijgewerkt op: 29 jan. 2023

We hebben vandaag een lange reisdag van Tamworth naar Arrawarra (een half uurtje boven Coffs Harbour). We rijden via de watervalroute in Bellinger River National Park en Dorrigo National Park. Onderweg maken we een paar mooie stops.

Vannacht heeft er een 'beddendans' plaatsgevonden. Begin van de avond lagen Daan, Sara en papa achterin en Emma en mama voorin de camper te slapen. De kinderen waren onrustig en wilden graag van slaapplek wisselen, en nog een keertje wisselen en nog een keertje totdat we er genoeg van hadden. 's Ochtends werd papa naast Emma wakker en lag de rest nog heerlijk voorin de camper te slapen.

Vandaag rijden we terug richting de kust. Het is een lange route, maar wel met een paar mooie uitzichtpunten en watervallen. Na alles ingepakt te hebben, genieten we tijdens het rijden van de omgeving en hebben de vaart er lekker in zitten. Oeps, we missen onze eerste stop bij Wollomombi Falls picnic area. Bij Ebor zijn we beter aan het opletten en stoppen om de waterval ('Ebor Falls') te bekijken. Sara ligt te slapen in haar stoel, dus heel zachtjes klimmen we uit de camper.

Hier zien we voor het eerst heel goed dat tijdens de grote bosbranden van eind 2019 alles is afgebrand. De houten vlonder om de waterval te bekijken en het toiletgebouw zijn verbrand. Er wordt hard gewerkt om alle voorzieningen weer te herstellen. Gelukkig maar, want het is een mooie waterval om te bekijken.

Onder het gesnurk van de kinderen en mama, rijden we door naar Dorrigo Mountain. Bij aankomst wordt iedereen wakker, maar ze zijn loom van het lange slapen. Alleen papa loopt even naar het uitzichtpunt om over het regenwoud te kijken. Zo ver als je kijken kan, zie je alleen maar bomen. Indrukwekkend om het regenwoud van bovenaf te zien, zo ervaar je hoe groot het is.

We rijden verder want onze reisdag zit er nog steeds niet op. Het laatste deel valt zwaar door het drukke verkeer en een file. Eenmaal op de camping worden we warm onthaald door kangoeroes. De kangoeroes lopen, beter gezegd springen, rustig over de camping en eten heerlijk van het gras. We zien sommige kangoeroes onder de luifel van een camper staan. Echt een te gek gezicht. Voorzichtig lopen Daan en Emma naar een paar kangoeroes toe om ze te aaien. De kangoeroes laten het rustig gebeuren, zelfs een moeder kangoeroe met een peutertje. Sara vindt het allemaal maar spannend en houdt gepaste afstand. Naar elke kangoeroe, dichtbij of ver weg, wordt natuurlijk wel naar gewezen.

’s Avonds lopen we, in het donker, op een slecht verlicht weggetje naar het toiletgebouw. We krijgen de schik van ons leven want 1 meter voor ons staat een kangoeroe rechtop en dan zijn ze echt groot. Emma en Sara springen van schik zelfs in onze armen. De kangoeroe kijkt ons aan met een blik van ‘het zal wel’. Rustig gaat de kangoeroe zitten, dus we lopen maar over het gras verder.

Aanrader

Het is wederom een mooie camping van NRMA. De campingplaatsen zijn mooi ruim en alles ziet er heel verzorgd uit.