top of page
maartenbruinsma

Tidal River

Bijgewerkt op: 27 jan. 2023

We reizen vandaag door naar Tidal River in Wilsons Promontory National Park. Een nationaal park, waar je makkelijk een aantal dagen kan doorbrengen.

Wat hebben we genoten van Phillip Island. Eigenlijk zijn we er veel te kort geweest, maar we moeten (helaas) verder. Op naar Tidal River in Wilsons Promontory National Park. Onderweg stoppen we voor de Prom WildLife Walk. We parkeren de camper op de parkeerplaats. Er is niemand anders. We gaan eerst lunchen terwijl we kijken naar een emoe die rustig bij ons loopt. De kinderen zijn onder de indruk hoe groot de emoe is.

Enigszins voorzichtig lopen ze langs deze vogel om aan de wandeling te beginnen. Het is een leuke wandeling van ongeveer 1 uur, die goed te lopen is voor kleine kinderen. Onderweg zien we verschillende kangoeroes voorbij springen. Kijkend naar de kangoeroes lopen we rustig verder om bijna over een wombat te struikelen. Het beestje is rustig gras aan het eten en we kunnen de wombat van heel dichtbij bekijken. Er worden weer veel foto’s gemaakt door onze jonge fotografen. Wat hebben we een geluk dat ze al veel inheemse Australische dieren hebben gezien.

We rijden nog een stukje door naar Picnic Bay. We lopen door de duinen naar het strand. De kinderen vinden het heerlijk om even lekker rond te rennen over dit mooie strand. De vermoeidheid begint na een tijdje toe te slaan en we lopen terug naar de camper. Bij aankomst op de camping doen we het lekker rustig aan. Tidal River Campground is een grote camping, maar het is er nu erg rustig.

De volgende ochtend lopen we eerst naar het strand (Norman Beach). Na ongeveer 10 minuten lopen zien de kinderen een kangoeroe vlak naast hun. Het blijkt een wallaby (een kleine tot middelgrote kangoeroe) te zijn. De wallaby zit op 3 meter van ons rustig in het zonnetje te genieten. Heel voorzichtig komt er een kopje uit haar buidel tevoorschijn. Nieuwsgierig kijkt de baby wallaby naar ons en wij naar hun. De wallaby lijkt zich, ondanks onze aanwezigheid, helemaal op haar gemak te voelen. Rustig gaan we bij de wallaby en haar jong in de buurt zitten. De kinderen kijken hun ogen uit.

We staan voorzichtig op en laten de wallabymoeder weer met rust. Op het strand spelen de kinderen heerlijk met het zand. De zon schijnt lekker en het is heerlijk vertoeven op het strand. Rond de middag verlaten we de camping en rijden in een paar minuten naar Squeaky Beach. Het is een mooi wit strand met een paar grote rotsen waar je heerlijk tussen kan klimmen, terwijl het zand kraakt onder je voeten. Er wordt druk met het zand en het water gespeeld.

We hadden Wilsons Promontory National Park vooraf niet in onze route staan. Het was meer een spontane actie, waar we zeker geen spijt van hebben. Een extra overnachting is wel aan te raden.

Aanrader

Het is een hele grote camping met relatief beperkt aantal staanplaatsen met stroom. De camping heeft een mooie ligging. De toiletgebouwen zijn verouderd, maar schoon. Reis je met een camper dan is er ook geen alternatieve camping.

Tips

• De Prom WildLife Walk is een leuke en eenvoudige wandeling, ook voor kleinere kinderen, waar je kans hebt om vele lokale dieren te zijn.

• De stranden in Wilsons Promontory National Park, zoals Picnic Bay, Norman Beach en Squeaky Beach zijn echt het bezoeken waard.