top of page
maartenbruinsma

Banff - Revelstoke

Bijgewerkt op: 1 feb. 2023

We verlaten Banff alweer. Wat zouden we hier graag langer zijn gebleven. We rijden vandaag naar Revelstoke. Voor het eerste deel nemen we de toeristische route en maken een leuke wandeling naar een waterval.

Johnston Canyon

Om toch nog iets langer van de omgeving van Banff te genieten rijden we nogmaals over de oude snelweg (A1 - Bow Valley Parkway). Onderweg zien we twee keer een hert. Als we bij Johnston Canyon aankomen besluiten we om te stoppen om een wandeling naar de Johnston Canyon Falls te maken. Het is een mooie wandeling naar de canyon. We lopen naar de Lower Falls. Het is een kleine waterval. Je kan de waterval ook door een grot zien, echt leuk om even te doen.

We vervolgen onze weg naar Revelstoke. Het is ondertussen al begin van de middag dus we kiezen ervoor om over de snelweg te rijden en niet de toeristische route te nemen. De route is hierdoor niet heel bijzonder. We rijden via Revelstroke NP naar Glacier NP en vervolgens naar Yoho NP voor een korte stop. Hier hebben we een prachtig uitzicht op Emerald Lake.

Als we Revelstoke inrijden, rijden we nog even langs het toeristenbureau om wat ideeën op te doen voor morgen. We rijden door naar de camping. We moeten over een brug heen. Onze camper is alleen iets zwaarder dan het maximale toegestane gewicht. We kunnen omrijden, maar we besluiten toch over de brug te rijden. Gelukkig gaat het goed.

Het is erg warm. We hebben een heerlijke campingplaats onder de bomen waardoor het iets dragelijker is. Het weer lijkt net Nederland. De ene dag is het regenachtig en koud en de volgende dag is het zonnig en zeer warm. Aan de picknicktafel met een lekker glas wijn bekijken we de informatiefoldertjes en maken we plannen voor morgen. In Revelstoke kan je, zeker met tieners, veel leuke activiteiten doen, zoals kanoën, paddling, mountainbiken, hiken etc. Onze kinderen zijn hier nog te jong voor.

Meadows in the Sky Parkway

In de ochtend is het al vroeg heel warm. We gaan de bergen in om de verkoeling op te zoeken. In Mount Revelstoke National Park is de ‘Meadows in the Sky Parkway’. Een leuke bergroute die ook met de camper te doen is. Er zijn onderweg mooie uitzichtpunten en wandeltochten. Bovenaan is een parkeerplaats. In tegenstelling tot de parkeerplaatsen voor de auto’s zijn er meer dan voldoende RV parkeerplaatsen.

Het is ook hier erg warm. We smeren ons nog een keer goed in voor we aan een korte wandeling gaan beginnen. De kinderen hebben niet zoveel zin om weer te wandelen. We moeten echt even ons best doen om ze te motiveren. Gisteren is er nog een beer gezien. De kinderen vinden dit spannend; de motivatie is gevonden. We blijken de verkeerde wandelroute te lopen en de eenvoudige wandeling is nu een behoorlijk pittige wandeling geworden. De kinderen beginnen onderweg een beetje te zeuren. Ze hebben het warm en zijn moe. Toch willen ze doorlopen. Bovenaan is een informatiestand van Canada Parks. Ze hebben verschillende pootafdrukken van beren en de kinderen krijgen allemaal een Canada Parks Xplore medaille. Ze zijn helemaal trots. De reactie van Emma: “Oooo daarom moesten we zo lang lopen. Voor een medaille, leuk zeg!”.

Het enthousiasme is ook weer snel weg, als ze doorkrijgen dat we de hele weg weer terug moeten lopen. Gelukkig gaan we nu wel bergafwaarts, maar echt veel zin hebben ze niet meer. We lopen rustig terug. Na een uur zijn we terug bij de camper. Wat is het dan toch fijn om met een camper te reizen. We kunnen even rusten en maken een goede, stevige lunch klaar.

Terug in Revelstroke gaan we even afkoelen door boodschappen te doen. Terug op de camping spelen we een paar spelletjes en doen we het lekker rustig aan. Niet meer te veel inspannen in deze tropische temperaturen.

Aanrader

Het is een kleine, goed verzorgde camping. Het ligt wel dicht bij de treinrails, dus je hoort geregeld lange treinen rustig voorbijrijden.

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments

Commenting has been turned off.