top of page
maartenbruinsma

Campbell River – Vancouver – Amsterdam

Bijgewerkt op: 1 feb. 2023

Het voelt alsof onze reis er nu op zit, ook al hebben we nog ruim 2 dagen in Canada.

Met de ferry naar Vancouver

We vertrekken redelijk vroeg in de ochtend. We moeten namelijk nog een paar uren rijden voordat we bij de haven van Nanaimo zijn. Onderweg zien we een hert. Vandaag is het een stuk beter geregeld in de haven en we vertrekken netjes op tijd. De tocht met de veerboot is wederom heel mooi. Vanaf het dek heb je een mooi panoramisch uitzicht op de bergen en Vancouver city. We overnachten weer op de camping in Burnaby. Op de camping aangekomen, pakken we alvast onze spullen in. Daarna gaan we lekker zwemmen. We ontmoeten nog het Nederlands gezin die we ook in Ucluelet hebben gezien. Leuk om nog een paar ervaringen uit te wisselen.

Camper inleveren

De volgende dag rijden we met de camper naar het inleverpunt van Four Seasons. We moeten nu toch echt afscheid nemen van onze camper. Normaal gesproken lever je de camper in aan het einde van de ochtend en vlieg je 's middags of 's avonds terug, maar het vliegtuig zat al vol. Het was helaas ook niet mogelijk om de camper nog een dagje langer te huren. We worden door Four Seasons naar ons hotel gebracht. We sluiten in stijl af, want we overnachten in The Hilton. Na een verfrissende duik in het zwembad gaan we naar de foodcourt bij het nabijgelegen winkelcentrum. Het hotel staat in een Aziatisch georiënteerde wijk, dus de foodcourt is ook overwegend de aziatische keuken. Het doet ons een beetje denken aan Singapore, waar we onze wereldreis zijn begonnen.

Kidtropolis

Wat kan een boxspring toch lekker liggen na ruim 3 weken in een camper te hebben geslapen. We ontbijten in het hotel. Dit valt een beetje tegen. De keuze is beperkt en voor een kopje koffie moet je zelfs bijbetalen. Tja, dat zal wel normaal zijn bij zo’n luxe hotel.

We vliegen begin van de avond pas weg, dus we kunnen ons nog een dagje in Vancouver vermaken. We willen graag iets binnen doen omdat het weer erg warm is. We zien dat er een indoorspeelhal en miniatuurstad in de buurt ligt. De kinderen hebben hun keuze meteen gemaakt. Na 20 minuten lopen, lopen we Kidtropolis binnen. De komende uren zien we de kinderen niet. We hebben tijdens onze reis geen speelgoed meegenomen. Er is tijdens de vakantie ook niet naar gevraagd. Ze spelen graag rollenspellen. In het miniatuurdorp kunnen ze zich helemaal vermaken. Na uren spelen lopen we terug naar het hotel. De shuttlebus brengt ons naar het vliegveld.

Na een goede nachtvlucht komen we, via München, aan in Amsterdam. Hiermee sluiten we een onvergetelijke reis af. We zijn dankbaar dat we dit hebben meegemaakt. Zo’n lange tijd echt samen te zijn geweest met je gezin is onbeschrijfelijk.

Aanrader

De camping ligt in de buitenwijk van Vancouver, maar is toch eenvoudig vanaf de snelweg te bereiken. De camping is heel geschikt om naar downtown Vancouver te gaan of om de volgende dag de oversteek naar Vancouver Island te maken.

Twijfelgeval

Het hotel ligt dichtbij het vliegveld en ze hebben een shuttlebus. Het hotel ziet er netjes uit en heeft een buitenzwembad. We hebben alleen moeite met het beperkte ontbijt en dat je voor een kopje koffie moet bijbetalen.