top of page
maartenbruinsma

Ucluelet

Bijgewerkt op: 1 feb. 2023

De komende twee dagen zijn we in Ucluelet te vinden. We hebben redelijk laat een camping geboekt en veel campings zijn al volgeboekt. Gelukkig hebben we een mooie camping om leuke activiteiten vanaf te kunnen doen.

Wild Pacific Trail

Op de Wild Pacific Camp worden we gewekt door het geluid van een misthoorn. Als we naar buiten kijken zien we dat het mistig is, maar na het ontbijt heeft de mist plaatsgemaakt voor een heerlijk zonnetje. We rijden naar Amphitrite Point Lighthouse. De parkeerplaats is klein, maar er is nog een plekje vrij. Plekje want we kunnen maar net onze camper op deze plek parkeren.

We lopen de Wild Pacific Trail. De misthoorn van de vuurtoren gaat nog steeds af, al is het zicht gelukkig al heel goed. We lopen door het bos en langs de kustlijn. Dit is meteen ook het mooiste gedeelte van de wandeling met de vele vergezichten. Het tweede deel van de wandeling is door het bos. Dit is redelijk eentonig en de kinderen raken vermoeid. Gelukkig is de camper niet ver weg meer.

Big Beach

We rijden daarna naar Big Beach in Ucluelet. De meiden willen een beetje in en bij de camper spelen. Papa en Daan gaan daarom samen naar het strand toe. We kunnen hier veel krabbetjes in het lage water zien. We klauteren en klimmen over de rotsen heen. Een klein beekje stroomt ook deze baai in. Daan luistert aandachtig naar papa terwijl hij uitlegt wat het verschil is tussen zoet en zout water. Hij proeft ook het verschil en bij terugkomst in de camper moet zijn ontdekking met zijn zusjes gedeeld worden.

Zwarte beer

Terug op de camping hebben de kinderen honger en eten ze worstjes bij onze picknicktafel terwijl we genieten van het uitzicht op de haven. Er ontstaat een beetje roering op de camping. Er is een beer gespot. We bedenken ons geen moment en lopen naar de beneden etage toe, waar campinggasten druk staan de wijzen. Al snel zien we een jongen weer tussen het water en de camping lopen. Gelukkig staan we iets hoger en zitten er struiken tussen ons en de beer. De beer loopt een paar meter langs ons, maar heeft geen interesse in ons. Langzaam loopt de beer steeds verder van ons weg, terwijl hij af en toe stopt om bessen te eten. Als we terug bij de camper komen zegt Sara: “De vogels hebben ons eten opgegeten.” Dan beseffen we dat we, in alle hectiek, het eten buiten hebben laten staan. Niet heel verantwoord in een gebied met beren, maar we hebben ons lesje geleerd. De twee kraaien in de boom vinden het minder erg en zijn nog aan het nagenieten.

Papa gaat nog een stukje wandelen en de beer blijkt verderop bij een aantal lodges te lopen. Bij het water tilt de beer met groot gemak een paar grote stenen op, op zoek naar krabbetjes. Wat een sterk beest en zo bijzonder om dit te zien!

Als papa weer bij de camper is, zijn de kinderen onder de indruk van de foto’s en video. Daan wilt de beer nog een keertje zien, dus papa en Daan gaan nog een stuk lopen. We lopen de camping af en zien al snel de beer weer lopen en als de beer 150 meter voor ons de weg oversteekt is Daan door het dolle heen.

Geen Tofino maar een speeltuin en sushi

De volgende ochtend doen we het rustig aan. De kinderen willen graag naar een speeltuin en hebben geen zin om naar Tofino te gaan. Ook niet als we vertellen wat voor leuke dingen je daar kan doen. Ze willen wel graag naar het strand van gisteren toe.

Bij Big Beach gaan de meiden nu ook mee. Daan gaat voorop en eerst moet er geklommen worden tussen de rotsen. De meiden vinden het erg leuk en een beetje spannend. Daarna vertelt Daan ze alles over het zoete en zoute water. De tijd vliegt echt voorbij.

De kinderen willen daarna naar een speeltuin, dus we rijden langs de toeristenbureau om te vragen waar we eentje kunnen vinden. In Ucluelet zijn er geen grote speeltuinen, maar bij een basisschool mag je gebruik maken van de speeltuin. De kinderen zijn heel blij dat ze na een aantal dagen eindelijk weer even in een speeltuin kunnen spelen. Het is wel warm en iedereen begint honger te krijgen. De kinderen weten wel wat ze willen: sushi. Deze lunchtip kunnen we niet afslaan. We kopen de sushi om deze op de camping te gaan eten.

We gaan vroeg terug naar de camping. Hopelijk kunnen we vandaag weer een beer zien. We lopen een beetje rond op de camping en checken de plekken waar de beer gister is geweest. Er komt geen beer voorbij, maar het plezier is er niet minder om. De kinderen hebben eerst het activiteitenboekje van Canada Parks Xplore (die we bij het informatiecentrum meekregen) gedaan en zijn daarna druk aan het voetballen en spelen met andere kinderen. Het begint al laat te worden, dus we maken snel even iets makkelijks te eten klaar en de kinderen gaan naar bed.

’s Avonds maakt papa nog een wandeling langs het water. Een paar zeehonden zijn lekker in het water aan het spelen.

Aanrader

Het is een mooie camping met prima sanitaire voorzieningen. De camping ligt op loopafstand van de haven en een aantal restaurantjes.

Tip

• Als je Ucluelet Campground uit loopt en naar rechts gaat, dan heb je aan het einde van de weg (bij Pat Leslie Boat Launch) de kans om zeehonden te zien zwemmen.

Recente blogposts

Alles weergeven

Comments

Commenting has been turned off.