top of page
maartenbruinsma

Van Australië naar Canada

Bijgewerkt op: 31 jan. 2023

We pakken de laatste kleren in, tanken de camper vol en leveren met pijn in ons hart de camper in. Wat hebben we een heerlijke reis in Australië achter de rug. Echt even tijd voor elkaar, als gezin. We hebben gelukkig ook iets moois om naar uit te kijken. We vliegen vandaag via Sydney naar Vancouver voor een camperreis door het westen van Canada.

We zoeken naar de inrit van de locatie om de camper in te leveren. We zien wel een ingang direct aan de doorgaande weg, maar deze is erg smal. Het zal je maar gebeuren dat je juist op het moment van inleveren van de camper deze kapot rijdt. We moeten inderdaad deze ingang hebben en rijden de camper (zonder schade) het terrein op. Nadat deze is gecontroleerd nemen we de taxi naar het vliegveld.

Wel weer even wennen om met alle tassen te sjouwen. We konden niet online inchecken, dus we gaan naar de incheckbalie. Als we zeggen dat we via Sydney naar Vancouver vliegen is zijn reactie (lachend): "Dit gaat wel even duren.". We hebben vooraf veel formulieren moeten invullen (o.a. over onze COVID-19 vaccinaties) en alles moet gecontroleerd worden door de medewerker van de vliegtuigmaatschappij. Na 40 minuten zijn we klaar en dan te bedenken dat we dus alles correct en volledig hebben ingevuld. Gelukkig is het zeer rustig bij de incheckbalie.

Op het vliegveld maken we onze laatste Australische dollars op. De kinderen krijgen allemaal een knuffel en we eten nog een paar pizza's. Rond 13:30 uur vliegen we in bijna 3 uur naar Sydney. We eten hier wat en vertrekken om 20:25 uur naar Vancouver.

Een vliegreis van Sydney naar Vancouver is 15 uur, maar je vliegt tegen de tijd in. Op 25 juli stappen we om 20:25 uur in het vliegtuig om op 25 juli om 17:30 uur te landen in Vancouver. Dit kunnen we toch echt niet uitleggen aan de kinderen.

Op Vancouver Airport worden we opgehaald door de gratis shuttlebus van het hotel. Na zo'n lange vlucht is het wel fijn dat je snel in het hotel bent. Bij het hotel krijgen we een folder mee met de diner opties in de buurt. Op loopafstand (5 minuten) ligt een leuk restaurant (Monkey 9 Brewing Co) en het weer is nog heerlijk, dus we kunnen op het terras dineren. Het eten is heerlijk en voor een heel degelijke prijs (je krijgt extra korting op de rekening als je jouw hotelkaart laat zien). Terug in het hotel proberen we te slapen, maar dat is best moeilijk met een jetlag.

Aanrader

Het is een goed hotel met grote familiekamers, zwembad met hottub en een lekker gevarieerd ontbijt. Op loopafstand zijn er voldoende activiteiten en eetgelegenheden. Het is een fijn hotel om de volgende dag je huurauto of camper op te halen, de gratis shuttlebus haalt en brengt je naar het vliegveld. Het hotel ligt wel ver van het centrum van Vancouver. Je kan eventueel met de shuttlebus terug naar het vliegveld en dan met de trein naar het centrum gaan. Wil je een paar dagen in Vancouver verblijven dan zouden wij een centraler gelegen hotel aanraden.