top of page
maartenbruinsma

Vancouver

Bijgewerkt op: 31 jan. 2023

We zijn in Vancouver en acclimatiseren van onze lange reis vanuit Australië. Door de warmte gaan we geen citytrip doen, maar genieten we van Vancouver in onze eigen stijl.

Sara is jarig

We hebben een ruime familiehotelkamer met een keuken, woonkamer en een slaapkamer met 2 queensize bedden. Gisteravond hebben we, nadat de kinderen in slaap zijn gevallen, de woonkamer een beetje versierd want Sara wordt vandaag 3 jaar.

Spreekwoordelijk was het een lange nacht, maar eigenlijk hebben we maar een paar uur geslapen. De kinderen, en dan vooral Sara, hebben last van de jetlag. Om 8:30 uur staan we op voor het ontbijt. Ook al hebben de kinderen weinig geslapen, ze worden vrolijk wakker. Sara maken we zingend wakker en ze glundert helemaal als ze de ballonnen ziet hangen.

Improviseren want het is buiten te warm

Een ontbijt in een hotel, dat is lang geleden. Wat is dit genieten. Het is een uitgebreid intercontinentaal ontbijtbuffet, dus voor iedereen is er voldoende keus. Sara straalt nog steeds als we in de eetzaal zitten en ze krijgt hierdoor de nodige aandacht van andere hotelgasten en het hotelpersoneel. Na het ontbijt lopen we naar buiten om te voelen hoe warm het is: drukkend warm. De kinderen gaan weer snel naar binnen en wij ook. We houden allemaal niet van deze hitte. We hebben een leuk programma in het centrum van Vancouver gepland; onder andere met een fietstocht door Stanley Park. Het wordt vandaag 38 graden, dus we besluiten niet naar het centrum van Vancouver te gaan. Hiermee doen we niemand van ons een plezier, dus weg met het programma en improviseren.

Terug op de hotelkamer krijgt Sara eerst een paar cadeautjes. We proberen licht te reizen, dus de cadeautjes beperken zich tot 2 jurkjes met een koalaprint en een koalaknuffel. Sara is er helemaal blij mee.

We kleden ons om en lopen naar het binnenzwembad. We zijn de enige dus we hebben alle ruimte om ons te vermaken. Er is ook een hottub en die is echt heel warm. Voorzichtig gaan we erin zitten, maar al gauw zitten we weer op de rand. Dit is toch echt iets te warm voor ons. Dan maar weer terug het zwembad in. Duiken, springen, elkaar nat spetteren en zwemmen. We kunnen er geen genoeg van krijgen, maar de vermoeidheid neemt ook toe. Terug in de hotelkamer nemen we daarom even een rustmomentje.

Bowlen

Op 5 minuten lopen van het hotel is er een bioscoop, rollerskatebaan en een bowlingbaan. Sara kiest voor het laatste, dus we gaan bowlen. Aan het begin van onze vakantie in de Beekse Bergen hebben we dit ook gedaan en de kinderen vinden het fantastisch. Als we de bowlingzaal inlopen, kijken we onze ogen uit. Wat is het hier groot. Ze hebben 40 banen! Zo'n groot bowlingcentrum hebben wij nog niet eerder gezien. Voor kleine kinderen hebben ze ook kleinere bowlingballen en 5 (i.p.v. 10) kegels. Echt geniaal. De kinderen kunnen nu gewoon zelf gooien. Wel jammer dat we halverwege het spel al ruim achter Daan, Emma en Sara staan. Uiteindelijk wint Daan met 154 punten.

We gaan eten in hetzelfde restaurant als gisteren, maar blijven nu binnen zitten. De pizza, fish & chips, garnalen en een heerlijke steak staan op het menu. We genieten met volle teugen. Een verjaardag zonder taart, dat kan eigenlijk niet, maar dat is nu moeilijk te regelen zonder vervoer. Gelukkig wordt Sara blij verrast met 3 kaarsjes op haar ijsje.

Aanrader

Het is een goed hotel met grote familiekamers, zwembad met hottub en een lekker gevarieerd ontbijt. Op loopafstand zijn er voldoende activiteiten en eetgelegenheden. Het is een fijn hotel om de volgende dag je huurauto of camper op te halen, de gratis shuttlebus haalt en brengt je naar het vliegveld. Het hotel ligt wel ver van het centrum van Vancouver. Je kan eventueel met de shuttlebus terug naar het vliegveld en dan met de trein naar het centrum gaan. Wil je een paar dagen in Vancouver verblijven dan zouden wij een centraler gelegen hotel aanraden.