top of page

Rondreis Australië

We ontdekken Australië samen met onze kinderen (toen 2, 4 en 5 jaar). We reizen in 6 weken met een camper van Melbourne, via Sydney naar Cairns. Rondreizen met kleine kinderen is echt onvergetelijk met als hoogtepunt om met ze te snorkelen op de Great Barrier Reef.

Dag 1 - 2: Melbourne

Na onze vliegreis vanuit Singapore landen we 's ochtends in Melbourne. De komende 2 dagen gaan we deze stad in Australië verkennen. We hebben alleen veel regen en last van een jetlag. Lees hier meer...

Dag 3 -4: Philip Island

We halen vandaag de camper op en gaan als eerste Philips Island verkennen. Het eiland staat bekend om de pinguïns en koala's en misschien zien we ook nog wel een walvis of zeeleeuw. Lees hier meer.

Dag 5 - 6: Tidal River

We reizen vandaag door naar Tidal River in Wilsons Promontory National Park. Een nationaal park, waar je makkelijk een aantal dagen kan doorbrengen. Lees hier meer.

Dag 7 -8: Bairnsdale - Lakes Entrance

We zijn 2 dagen in Bairnsdale. Ondanks een regenachtige dag, hebben we ons uitstekend vermaakt en zelf heerlijke pizza's gebakken in de pizza oven. De tweede dag zijn we op zoek gegaan naar onze pluizige vriendjes: de koala's. Lees hier meer.

Dag 9: Lakes Entrance - Merimbula

Na de speeltuinen en een heerlijke strandwandeling rijden we naar de camping in Merimbula. Wat hebben we hier een gaaf uitzicht over de zee! Lees hier meer.

Dag 10: Merimbula - South Durras

We rijden vandaag van Merimbula naar South Durras. De dag staat in het teken van kangoeroes. We bezoeken Potoroo Palace, waar we kangoeroes kunnen voeren en aaien. Einde van de middag worden we op de camping ook ontvangen door deze vrolijke springende diertjes. Lees hier meer.

Dag 11: South Durras - Culburra Beach

De ochtend start wel heel bijzonder. De kangoeroes liggen aan het strand te zonnen. We gaan naar Pebble Beach en hopelijk zien we hier ook kangoeroes op het strand. Lees hier meer.

Dag 12 - 13: Jervis Bay

We hebben vandaag en morgen ‘rustdagen’. Geen reisdag combineren met een activiteit, maar stil zitten kunnen we ook niet. We gaan Jervis Bay en haar omgeving ontdekken. Tijdens een uitdagende wandeling zien we dolfijnen zwemmen. Walvissen zien we op een onstuimige boottocht. Lees hier meer.

Dag 14: Jervis Bay - Katoomba

We reizen vandaag van Jervis Bay naar Katoomba. Een lange reisdag met een paar mooie stops. We rijden via Kangaroo Valley. We zien geen kangoeroes, maar wel een wombat waarmee we een fotosessie houden. De wombat moet natuurlijk ook geaaid worden. Lees hier meer.

Dag 15: Katoomba (Blue Mountains)

We zitten vandaag in de bergen (Blue Mountains). De omgeving is compleet anders dan de afgelopen weken. Bergen in plaats van zee. In de Blue Mountains is van alles te doen. De kinderen kiezen voor Scenic World Blue Mountains, wat op een paar kilometer van de camping ligt. Na de lange reisdag van gisteren, kunnen de kinderen niet wachten om in de kabelbaan te zitten. Lees hier meer.

Dag 16-17: Sydney

De komende dagen zijn we in Australische bekendste stad: Sydney. De camping ligt buiten de stad, dus gaan we eerst met de bus naar Manly Wharf en pakken vervolgens de ferry naar het centrum van Sydney. Een hele belevenis om zo'n grote stad vanaf het water te bezoeken. Vanaf het water heb je een prachtig uitzicht op de Opera House en Harbour Bridge. Lees hier meer.

Dag 18: Sydney - Cessnock

We ontvluchten het slechte weer van Sydney en rijden naar Cessnock. We wilden de regen ontlopen en dat is gelukt want hier is het droog. We hadden langs de weg reclameborden gezien van een schaatsbaan en sneeuwpark in Hunter Valley Gardens. Op de camping is geen internet, maar het lijkt ons leuk dus we rijden ernaartoe. Lees hier meer.

Dag 19: Cessnock - Tamworth

We zouden naar Hunter Valley Gardens gaan, maar de regen gooit roet in het eten. Na een paar uur komen we aan in Tamworth. De zon schijnt. Lekker. We stoppen bij een waanzinnige buitenspeelplaats 'Tamworth Regional Playground'. Op de achtergrond zien we vleermuizen in de bomen hangen. Lees hier meer.

Dag 20: Tamworth - Arrawarra

We hebben vandaag een lange reisdag van Tamworth naar Arrawarra (een half uurtje boven Coffs Harbour). We rijden via de watervalroute in Bellinger River National Park en Dorrigo National Park. Onderweg maken we een paar mooie stops. Lees hier meer.

Dag 21: Arrawarra (Coffs Coast)

Niet het verwachte zonnetje, maar regen. Ondanks deze regen worden we 's ochtends opgewacht door een aantal kangoeroes. We rijden naar het uitzichtpunt Mullaway Headland waar we op zoek gaan naar walvissen. Voor ons in het gras zitten een paar van onze springende vriendjes. De kangoeroes springen vrolijk door het natte gras. Lees hier meer.

Dag 22: Arrawarra - Dicky Beach

Als de zon niet naar ons komt, dan rijden we wel naar de zon. In Sunshine Coast moet toch echt wel het zonnetje schijnen. Zodra we de Sunshine Coast inrijden begint de zon te schijnen. Echt te bizar voor woorden, maar we zijn er maar al te blij mee. Lees hier meer.

Dag 23 - 24: Dicky Beach (Sunshine Coast)

De komende twee dagen blijven we in de Sunshine Coast. We gaan eerst naar Australia Zoo en de volgende dag gaan we naar SeaLife Aquarium. Eén keer per dag is er in Australia Zoo een grote show in Crocoseum. We worden vermaakt in een grote arena waarin ze een hele show hebben gemaakt om uiteindelijk de krokodil eten te geven. Lees hier meer.

Dag 25: Dicky Beach - Hervey Bay

We verlaten Dicky Beach en rijden naar Hervey Bay. Onderweg maken we een stop bij Noosa Heads. Eigenlijk zouden we hier een paar dagen blijven maar ook hier gaat het eind van de dag regenen. Noosa Heads is voor ons het echte Australië. Jonge kinderen op een surfplank die de golven bedwingen. Lees hier meer.

Dag 26: Hervey Bay - Agnes Water

Vanuit Hervey Bay kun je een leuke walvistour maken of Fraser Island bezoeken. De kinderen kiezen iets heel anders.... Ze willen een strandwandeling maken. We gaan op zoek naar (dood) koraal. 's Avonds gaan we bij het kampvuur marshmallows eten. Altijd lekker! Lees hier meer.

Dag 27: Agnes Water - Marlborough

We reizen vandaag in de komende twee dagen naar Airlie Beach. Het is een lange afstand en we hebben best even gezocht naar iets leuks. Gelukkig hebben we dit gevonden; krokodillenboerderij Koorana Crocodile Farm. Lees hier meer.

Dag 28: Marlborough - Airlie Beach

We hebben vandaag het tweede deel naar Airlie Beach op het programma staan. Het zal vooral een reisdag worden, want we vinden weinig leuke activiteiten om onderweg te doen. Ook tijdens een reisdag kunnen we ons prima vermaken. Lees hier meer.

Dag 29 - 30: Airlie Beach

We zijn een paar dagen in Airlie Beach. Airlie Beach is een plaatsje met een heel relaxte sfeer en het vertrekpunt van mooie excursies naar de Whitsunday Islands. We maken vandaag een boottocht naar de Inland. Een excursie die we rood omcirkelt hebben op onze route. We kijken al een paar dagen uit naar deze dag. Lees hier meer.

Dag 31 -32: Airlie Beach - Townsville

We genieten in de ochtend nog even van Airlie Beach om daarna in een uurtje naar Bowen te rijden. Bowen valt tegen dus gelukkig rijden we de volgende dag door naar Townsville. Lees hier meer.

Dag 33 - 34: Townsville

We zijn nu in één van de grootste steden van Queensland. Eerst een dag vermaken op The Strand en de volgende dag naar een kleine dierentuin ‘Billabong Sanctuary’. We willen er om 9:00uur zijn want ze hebben een heel dagprogramma om dieren te voeren en vast te houden. Lees hier meer.

Dag 35: Townsville - Cairns

We hebben vandaag een lange reisdag naar Cairns op het programma. Onderweg zien we naast het vele suikerriet ook bananenplantages. Dat is wel een korte stop waard. Dat is gek, de bananen hebben ze ingewikkeld in zakken. Gelukkig zijn een aantal zakken weggewaaid en kunnen we zien hoe de bananen omhoog groeien. Lees hier meer.

Dag 36 - 40: Cairns

De komende 5 dagen overnachten we in Cairns. We bezoeken Port Douglas, de Great Barrier Reef en Kuranda, maar nemen ook tijd voor ontspanning. Het snorkelen met de kinderen op de Great Barrier Reef is het hoogtepunt. Lees hier meer.

Dag 41: Cairns - Sydney - Vancouver

We pakken de laatste kleren in, tanken de camper vol en leveren met pijn in ons hart de camper in. Wat hebben we een heerlijke reis achter de rug. Echt even tijd voor elkaar, ons gezin. We hebben gelukkig ook iets moois om naar uit te kijken. We vliegen vandaag via Sydney naar Vancouver voor een camperreis door het westen van Canada. Lees hier meer.