top of page

Rondreis Canada

De komende (bijna) 4 weken reizen we door het westen van Canada met onze kinderen van (toen) 3, 4 en 5 jaar oud. We starten in Vancouver en reizen op een rustig tempo naar de Rocky Mountains. Na de gletsjer(meren) gaan we terug richting de kust en verkennen we Vancouver Island met haar beren, walvissen, orka's, zeehonden en zeeleeuwen.

Dag 1 - 2: Vancouver

Na een lange vliegreis vanuit Sydney (Australië) komen we aan in Vancouver. We hebben ruim een dag om te wennen voordat we onze camper gaan ophalen. Het is erg warm, dus we doen het rustig aan. Lees hier meer.

Dag 3: Vancouver - Hope

Vandaag gaan we de camper ophalen. We worden met een shuttlebus opgehaald. Na een goede uitleg, leggen we onze spullen in de camper en gaan we als eerste boodschappen doen. We hebben een korte reis naar Hope. Lees hier meer.

Dag 4: Hope - Cache Creek

We rijden vandaag via de indrukwekkende Trans-Canada Highway naar een openluchtmuseum in Cacke Creek. Ooit was dit een plekpleister voor goudzoekers, maar ook nu kan je nog goudstukjes vinden. We blijven hier op een openluchtmuseum overnachten. Lees hier meer.

Dag 5: Cache Creek - Clearwater

We hebben vandaag een lange reisdag op het programma. We vervolgen de mooie route van gisteren, via 100 Mile House. 's Avonds gaan we op zoek naar beren in Wells Gray Provincial Park. Lees hier meer.

Dag 6: Clearwater

Vandaag zijn we overdag en ’s avonds te vinden in Wells Gray Provincial Park. Overdag bezoeken we een aantal mooie watervallen en ’s avonds gaan we op zoek naar beren. Lees hier meer.

Dag 7: Clearwater - Valemount

We hebben nog geen beer gezien, dus vandaag gaan we op een bootsafari op Blue Lake river op zoek naar beren. Het is een mooie boottocht en zeker omdat we eindelijk onze eerste beer zien. Lees hier meer.

Dag 8: Valemount - Hinton

We rijden vandaag naar Hinton. Als we wegrijden zien we een zwarte beer naast de snelweg lopen. Eindelijk! Onderweg maken we een wandeling bij Rearguard Falls. We sluiten de dag af met een mooie wandeling waar we op zoek gaan naar bevers. Lees hier meer.

Dag 9: Hinton - Jasper

De regen heeft plaatsgemaakt voor de zon. Buiten is alles nog nat en de zon laat langzaam alles opdrogen. We rijden via Maligne Lake terug naar Jasper. Een flinke omweg, maar zeker de moeite waard. Lees hier meer.

Dag 10: Jasper

Gisteravond hebben we genoten van de stralende sterren bij het kampvuur. Vandaag is van dat idyllische beeld weinig meer over. Het regent weer en voor de rest van de dag zal het ook blijven regenen. Dat wordt lekker zwemmen in een verwarmd binnenbad. De kinderen en wij vinden het heerlijk, zeker omdat we 's avonds sushi gaan eten. Lees hier meer.

Dag 11: Jasper - Banff

De route van Jasper naar Banff over de Icefields Parkway staat rood omcirkelt in onze reisplanning. Vandaag is het zover! Besneeuwde bergtoppen, gletsjers, de mooiste turkooizen meren en een prachtige natuur maakt de Icefield Parkway tot een van de mooiste routes ter wereld. We gaan met een ijsbuggy de gletsjer op. Wat een belevenis. Lees hier meer.

Dag 12-13: Banff

De komende twee dagen zijn we in Banff. We gaan met Banff Gondola de bergen. We genieten van de prachtige omgeving en gaan o.a. naar Lake Louise. Onderweg zien we een zwarte beer en een grizzly. We zijn verkocht aan dit mooie plaatsje. Lees hier meer.

Dag 14 - 15: Banff - Revelstoke

We verlaten Banff alweer. Wat zouden we hier graag langer zijn gebleven. We rijden vandaag naar Revelstoke. Voor het eerste deel nemen we de toeristische route en maken een leuke wandeling naar een waterval in Johnston Canyon. We rijden daarna door naar Revelstoke, De volgende dag maken we een mooie wandeling bij Meadows in the Sky Parkway. Lees hier meer.

Dag 15 -18: Revelstoke - Kelowna - Vancouver

De komende dagen rijden we via Kelowna terug naar Vancouver. In Kelowna gaan we met de kinderen kersenplukken. Onder het plukken worden de kersen natuurlijk ook geproefd. In de omgeving zijn veel wijnboerderijen, dus een wijnproeverij mag niet ontbreken. Zelfs de kinderen vonden dit heel leuk. Lees hier meer.

Dag 19: Vancouver - Coombs

We verlaten het vaste land en nemen de veerboot naar Vancouver Island. Een mooie bootovertocht brengt ons naar dit fascinerende eiland. Lees hier meer.

Dag 20: Coombs - Ucluelet

De kinderen zijn vroeg wakker en vermaken zich eerst in de speeltuin. We rijden eerst naar de Old Country Market, waar de geiten op het dak lopen. Op Qualicum Beach gaan we op zoek naar zeesterren. Een hoogtepunt van de dag is de wandeling in het oerbos van Cathedral Grove in MacMillan Provincial Park. Lees hier meer.

Dag 21 - 22: Ucluelet

We maken een mooie wandeling (Wild Pacific Trail) met een mooi uitzicht op zee. In Big Beach genieten we van het strand en de rotsen. Terug op de camping, gaat ons hart sneller kloppen van de spanning. Er loopt een beer voorbij. Lees hier meer.

Dag 23: Ucluelet - Campbell River

We hebben vandaag een lange reisdag naar Campbell River op het programma staan. Gelukkig hebben we onderweg een paar leuke activiteiten gepland, maar eerst moeten we vol op de rem voor een overstekende beer. Lees hier meer.

Dag 24: Campbell River

We hebben vandaag een leuke excursie op het programma staan om walvissen en orka’s te spotten. De excursie begint pas vanmiddag, dus vanochtend hebben we de tijd om naar de haven te lopen om naar zeehonden te kijken. Lees hier meer.

Dag 25 - 28: Campbell River - Vancouver - Amsterdam

Het voelt alsof onze reis er nu al op zit, ook al hebben we nog ruim 2 dagen in Canada. We gaan met de veerboot terug naar Vancouver waar we onze camper inleveren. Voordat we terugvliegen gaan we eerst nog naar Kidtropolis. Een leuke afsluiting van een mooie vakantie. Lees hier meer.